Internet i politiken
En snabb genomgång av de olika riksdagspartiernas hemsidor visar att alla svenska partier använder sig av sociala medier. I huvudsak använder man Facebook, Twitter och YouTube och naturligtvis finns det ju bloggar också av flera olika företrädare för partierna. Även lite mindre kända sociala medier som Buzz, Slideshare och Flickr förekommer hos en del av partierna.
Ska man driva en personvalskampanj så är det naturligtvis väldigt viktigt att använda sig av sociala medier liksom att ha en väl uppdaterad och informativ hemsida där man presenterar sina tankar och idéer. Facebook, YouTube och Twitter är mer eller mindre ett måste idag om man vill nå ut till unga väljare. President Obama använde sig flitigt av sociala medier under sin presidentvalskampanj och lyckades därmed nå även de yngre väljarna och få dem att gå till vallokalerna.
Ska man driva en personvalskampanj så är det naturligtvis väldigt viktigt att använda sig av sociala medier liksom att ha en väl uppdaterad och informativ hemsida där man presenterar sina tankar och idéer. Facebook, YouTube och Twitter är mer eller mindre ett måste idag om man vill nå ut till unga väljare. President Obama använde sig flitigt av sociala medier under sin presidentvalskampanj och lyckades därmed nå även de yngre väljarna och få dem att gå till vallokalerna.
Kommentarer
Trackback